Een fiets niet VAN maar VIA de zaak en zonder bijtelling!

Bij de “VIA de zaak fietsregeling” worden de maandelijkse leasekosten VIA het bruto loon verrekend met de medewerker. Hiermee ontstaat een netto voordeel voor de medewerker wat kan oplopen tot ruim 40%

[vc_row][vc_column][dt_fancy_title title=”Niet VAN de zaak maar VIA de zaak én zonder bijtelling!” title_align=”left” title_size=”h2″ separator_style=”disabled”][vc_column_text]Het staat er misschien wat aangedikt maar het maakt wel direct het verschil duidelijk met de inmiddels veel gepromote “fiets van de zaak” regeling. Bij de “VIA de zaak fietsregeling” worden de maandelijkse leasekosten door de werkgever VIA het bruto loon verrekend met de medewerker. Hiermee ontstaat een netto voordeel voor de medewerker wat afhankelijk van het bruto inkomen kan oplopen tot ruim 40% terwijl het voor de werkgever kostenneutraal is. Zo kent deze regeling alleen maar voordelen voor zowel werkgever als werknemers en staat dus niets een snelle introductie meer in de weg.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][dt_fancy_title title=”Doelstelling overheid” title_align=”left” title_size=”h2″ separator_style=”disabled”][vc_column_text]In Nederland worden er per jaar tussen de 10 en 12.000.000 woon-werk kilometers afgelegd met de auto waarbij de gemiddelde afstand korter is dan 15-18 kilometer. Deze afstand is het geaccepteerde aantal kilometers dat verbonden is aan een enkele reis op een E-bike. De doelstelling van de overheid is dan een druppel op een gloeiende plaat als je je bedenkt dat zij via allerlei publieksvriendelijke campagnes en een vereenvoudigde fiscale regeling (de 7% bijtelling) in 2020 minimaal 200.000 medewerkers wil stimuleren om structureel op de fiets te stappen en de auto te laten staan. In de praktijk levert deze regeling toch ook wat organisatorische problemen op omdat dit veelal ook weer inhaakt op de arbeidsvoorwaarden waarmee het invoeren van een dergelijke regeling ook maar weer niet zomaar gedaan is. Met de fietsregeling VIA de werkgever worden al deze bezwarende punten direct weerlegt zonder dat het op enige wijze afbreuk doet aan de doelstellingen van overheid, werkgever en de wensen van de werknemers.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”Meer weten??” color=”grey” add_button=”bottom” btn_title=”Direct contact?” css=”.vc_custom_1577105461133{background-color: #8cc63e !important;}” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fdemobiliteitsarchitect.nl%2Finformatie-aanvraag-oplossingen%2F|title:Informatie%20aanvraag%20Oplossingen||”]Wilt u ook zonder kosten groeien naar (meer) tevreden, vitale en dus productievere medewerkers? Wij vragen slecht 1 uur van uw tijd om deze regeling te introduceren en samen de kaders op te stellen zodat u de regeling aan de  medewerkers kunt presenteren.[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][dt_fancy_title title=”Droomfiets” title_align=”left” title_size=”h2″ title_color=”custom” separator_style=”disabled” custom_title_color=”#8cc63e”][vc_column_text]Met de fiets via de zaak is het voor medewerkers mogelijk om een fiets te kiezen die past binnen de kaders van de persoonlijke wensen. De werknemer is in de basis dus niet gebonden aan een verplichte keuze van merk en type fiets maar je heeft een vrije keuze en dit zal enorm gewaardeerd worden. Temeer omdat ook de aanschaf, reparatie en (preventief) onderhoud gewoon via de lokale fietsenwinkel door de medewerker zelf geregeld kan worden. Wil de medewerker dus de ultieme racefiets, een regulier E-bike of maakt men een bewuste keuze voor een elektrische bakfiets omdat dan de kinderen eerst naar school gebracht kunnen worden waarna doorgefietst wordt naar het werk. De vrijheid die je als werkgever biedt aan de medewerker is prima uit te ruilen tegen de belofte om gemiddeld 2 of 3 dagen per week op de fiets van en naar het werk te reizen. Tevreden medewerkers die vitaler en dus productiever zijn maken het plaatje voor de werkgever verder compleet.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1577102974084{background-color: #eaeaea !important;}”][vc_column width=”1/2″][dt_fancy_title title=”Voordelen werknemer” title_align=”left” title_size=”h2″ title_color=”custom” separator_style=”disabled” custom_title_color=”#8cc63e”][vc_column_text]Vrije keuze in fiets (stadsfiets, racefiets, bakfiets, mountainbike, E-bike en meer);
Levering, onderhoud en reparaties via de lokale fietsenwinkel;
Bruto/netto voordeel oplopend naar ruim 40% en direct verrekend met salaris;
Geen bijtelling van toepassing;
Bijdrage van werkgever mogelijk;
Geen eenmalige aanschaf maar maandelijkse leasekosten;
Geen onverwachte kosten voor service, reparatie en pech-hulpverlening;
Allriskverzekering inclusief diefstalverzekering;
Mogelijkheid overname fiets voor vooraf vastgestelde waarde na afloop contract;
Verdienmodel bij gemiddeld 3 dagen fietsen met 10 km enkele reis.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][dt_fancy_title title=”Voordelen werkgever” title_align=”left” title_size=”h2″ separator_style=”disabled”][vc_column_text]Kosten neutrale regeling;
Volledige outsourcing werkzaamheden;
Automatisch inlezen regeling in de salarisadministratie;
Toename vitaliteit;
Hogere productiviteit;
Daling ziekteverzuim;
Tevreden medewerkers;
Minder parkeerkosten;
Goede PR in lijn overheidsdoelstellingen;
Positieve invloed duurzaamheid pijlers organisatie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”25px”][/vc_column][/vc_row]