Vragen & antwoorden

Bij welk aantal medewerkers is het zinvol om een mobiliteitsscan uit te laten voeren i.p.v. zelf de data uit te zoeken?

Dat is natuurlijk voor elke organisatie weer anders te beoordelen. Met de mobiliteitsscan van De MobiliteitsArchitect ontvang je gekwalificeerde data welke direct is toegepast op waarden als reistijd, kosten, efficiency, duurzaamheid en meer. Het gaat dus verder dan het overschrijven van een google kaartje. Wij adviseren vanaf 50 medewerkers al de overweging te maken om onze expertise in te zetten.

Bij de keuze voor een nieuwe bedrijfspand wil ik ook rekening houden met de bereikbaarheid voor de medewerkers. Waarmee kan de MobiliteitsArchitect mijn keuze ondersteunen?

Afhankelijk in welk stadium u zich bevindt in het keuzeproces kunnen wij met onze omgevingsschets, waarbij we kijken naar de bereikbaarheid maar ook naar faciliteiten en sociale voorzieningen in de omgeving, prima ondersteunen.

Welke rol speelt De MobiliteitsArchitect bij het stimuleren van een fiets of E-bike voor het woon-werkverkeer van medewerkers

De MobiliteitsArchitect werkt samen met partners die actief een full service fietsstimuleringsproject faciliteren. De MobiliteitsArchitect verzorgt hierbij de begeleiding en het projectmanagement op basis van vooraf gestelde heldere doelen.

Medewerkers hebben een auto van de zaak maar willen op kantoordagen op de fiets komen. Hoe kan ik dit organiseren?

Multimodale mobiliteit is helemaal hot maar wordt nog niet door elke leverancier erkent of gefaciliteerd. Een tankpas of een OV kaart erbij is al redelijk ingeburgerd maar een fiets of e-bike opnemen in de overeenkomst is nog voor velen een vraagteken. Wij weten er wel raad men en bemiddelen dan ook graag voor u een leaseovereenkomst waarbij er naast de auto ook een (e-)bike wordt overeengekomen.

 

De gemeente heeft de parkeerbelasting fors verhoogd en nu is mij geadviseerd een mobiliteitsplan op te stellen voor de medewerkers maar dit zegt mij inhoudelijk niet zoveel.

Een goed advies waar we je graag bij willen helpen. Neem contact met ons voor een vrijblijvend persoonlijk adviesgesprek en we zorgen dan in ieder geval voor een goede start.

Mijn medewerkers vragen om een fiets van de zaak, wat zijn mijn mogelijkheden?

U kunt nu al de fiets van de zaak faciliteren maar dan is het wel raadzaam te kijken naar de wijze waarop u dit administreert en fiscaal/administratief verantwoord. Vanaf 1 januari a.s. verandert de regeling en wordt de administratieve last sterk beperkt. Kijk hiervoor ook op onze pagina “Fiets van de zaak”